Comanda
telefonica

Vreti sa comandati
prin telefon?


Nimic mai simplu:
sunati la 021 209 45 12

(luni - vineri, intre 08:30-17:00)

Firma dvs. functioneaza intr-un spatiu inchiriat? Atentie, de la 1 ianuarie chiria pe care o platiti are un nou tratament fiscal!

Aflati aici totul despre modificarile aduse de
OUG nr. 115/2023, cu aplicare de la 1 ianuarie 2024!
Rentrop & Straton v-a pregatit un ghid profesionist si complet!

Stimate coleg contabil,
 
OUG nr. 115/2023 a introdus un nou articol in Codul fiscal (art. 84 indice 1), cu aplicare incepand de la 1 ianuarie 2024, care aduce responsabilitati fiscale noi pentru firmele care functioneaza in spatii inchiriate, aflate in proprietatea persoanelor fizice. 
 
Astfel, firmele in cauza au obligatia de a calcula, retine, declara si plati impozitul corespunzator sumelor platite pentru chirie, ceea ce, evident, inseamna o crestere a sarcinilor administrative si un risc ridicat de a comite erori. Ele vor trebui sa fie foarte atente la calculul corect al impozitelor si la respectarea termenelor de depunere a declaratiilor fiscale.
 
 
Care sunt principalele probleme intampinate in 2024 de firmele care platesc chirii pentru spatiile lor?
 
Specialistii Rentrop & Straton au selectat 32 dintre cele mai reprezentative intrebari sosite pe adresa serviciului nostru de consultanta si vi le pun acum la dispozitie impreuna cu solutiile corecte, explicate impecabil. Le gasiti grupate intr-o lucrare de ultima ora si a carei utilitate in contextul actual este mai mult decat evidenta: Impozitarea veniturilor din chirii 2024! 

IMPORTANT!
Puteti avea acces imediat la continutul lucrarii Impozitarea veniturilor din chirii 2024, pe platforma www.rsonline.ro! E suficient sa completati cu datele dvs. formularul de comanda si sa achitati pretul de 160 lei + 5% TVA (redus de la 200lei fara TVA). Veti primi rapid pe e-mail username-ul si parola pentru acces permanent, 24 de ore din 24, la continutul lucrarii. 

Modificarile aduse de 
OUG nr. 115/2023 pe scurt:
Cand o firma plateste chiria va trebui sa calculeze venitul net (prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 20%) si sa-i plateasca apoi proprietarului (persoanei fizice) contravaloarea chiriei, dar diminuata cu impozitul calculat (10% din venitul net). 
 
Ulterior, la sfarsitul fiecarei luni, firma va trebui sa declare si sa plateasca la ANAF impozitul pe chirii calculat si retinut, iar pana la data de 28 februarie a anului urmator va trebui sa depuna o declaratie informativa anuala cu privire la chiriile platite si impozitul retinut. 
 
Din punct de vedere al impozitului pe profit, incepand cu 
1 ianuarie 2024, urmatoarele cheltuieli au deductibilitate limitata:
- 50% din valoarea cheltuielilor de functionare, intretinere si reparatii aferente unui sediu aflat in locuinta proprietate personala a unei persoane fizice, folosita si in scop personal, corespunzatoare suprafetelor puse la dispozitia contribuabilului in baza contractelor incheiate intre parti, in acest scop (pana la 31.12.2023, nu are prevazuta aceasta limitare la 50%).
- 50% din valoarea cheltuielilor de functionare, intretinere si reparatii aferente unui sediu social achizitionat de catre contribuabil in cladiri de locuinte sau in cladiri individuale de locuit, din ansambluri rezidentiale definite potrivit prevederilor legale, care nu este utilizat exclusiv in scopul activitatii economice. 
 
In cazul in care sediul social, aflat in patrimoniul contribuabilului, este utilizat in scop personal de catre actionari sau asociati, cheltuielile respective sunt considerate ca fiind efectuate in favoarea acestora, fiind nedeductibile la calculul rezultatului fiscal.
 
Exemple de probleme solutionate in lucrare!
 
psychology_altIntrebare:
O persoana juridica are inchiriat un spatiu de la o persoana fizica. Conform OUG 115/2024, cine retine la sursa impozitul, il declara si il plateste: chiriasul sau persoana juridica? Ce se intampla daca persoana fizica este pensionar si nu obtine alte venituri? Intervine si calculul CASS? Care este monografia contabila in acest caz, la persoana juridica?
 
psychology_altIntrebare:
Un magazin alimentar este in chirie, cu contract inregistrat legal, de la o persoana fizica. Daca factura de la Electrica vine pe numele persoanei fizice si nu pe firma respectiva, se poate deduce fiscal, se poate inregistra in contabilitate? Daca nu, ce demersuri ar trebui sa faca firma ca sa poate deduce cheltuiala respectiva?
psychology_altIntrebare:
Am cumparat 2 apartamente, goale, fara mobilier. Am avut pe factura regimul de TVA cu taxare inversa. Intentia este de a le da in chirie si intr-un viitor apropiat de a le vinde. In ambele situatii vom emite facturi cu TVA, fie ca le inchiriem, fie ca le vindem. Achizitiile ce se vor face pentru a le utila, cum vor fi inregistrate in contabilitate? Vor trece direct in contul in care am inregistrat apartamentele (212) sau in contul 231 (investitii corporale in curs de executie)? Care e monografia contabila? Aceste cheltuieli se vor amortiza si ele, sunt deductibile?
 
psychology_altIntrebare:
O persoana fizica poate avea mai mult de 5 contracte de inchiriere incepand cu anul 2024, fara a mai fi calificate aceste venituri in categoria venituri din activitati independente?
psychology_altIntrebare:
Avem un contract de inchiriere care are urmatoarea prevedere: „Incepand cu al 2-lea an de la data deschiderii, locatorul va indexa anual chiria cu indexul HICP all items zona euro, doar in cazul in care acesta este pozitiv". Practic deschiderea unitatii a avut loc in luna decembrie 2022. Cu ce data ar trebuie calculata indexarea si care este modul de calcul?
 
psychology_altIntrebare:
Firma X incheie un contract de inchiriere pentru un apartament. Inchirierea nu era legatura cu sediul social. Proprietarul apartamentului, persoana fizica, doreste sa primeasca chiria in euro. Ambele parti sunt rezidente in Romania. Este legal sa se vireze suma in euro sau este obligatorie virarea in lei, la cursul din data platii afisat de BNR?
 
psychology_altIntrebare:
O societate are incheiat incepand cu 1 ianuarie 2024 un contract de inchiriere apartament cu o persoana fizica, pentru a-l pune la dispozitie unor angajati detasati din alta localitate. In contract se mentioneaza suma X pentru plata chiriei si separat se achita utilitatile in baza unei note explicative care contine detalierea acestora si documentele justificative. In aceasta situatie trebuie sa retinem si sa platim impozit la sursa? Daca da, cum ar trebui calculat? Acest contract trebuie declarat la ANAF?
 

Simpla parcurgere a celor 32 de spete rezolvate dovedeste cat de complexe sunt lucrurile in realitate si cate chestiuni de detaliu genereaza noul regim al veniturilor dn chirii. Dar dvs. puteti gestiona aceste schimbari fara stres. 
 
Consultati lucrarea Impozitarea veniturilor din chirii 2024 si veti fi mai linistit, avand la indemana solutiile unor specialisti de top. Si totodata veti beneficia de garantia ca in relatia cu ANAF procedati corect. 


Cuprinsul lucrarii:
 
 
 

Atentie: Acest browser nu suporta fisiere PDF. Click aici pentru a descarca fisierul.

 
 

"Spetele sunt foarte bine selectate, felicitari! Situatiile sunt foarte sugestive, problemele - foarte concrete, iar asta ajuta la o intelegere rapida a ceea ce s-a modificat de la 1 ianuarie! Cu siguranta, cea mai buna modalitate de a asimila corect o schimbare legislativa este de a lua contact cu problemele pe care le creeaza aplicarea ei. Practica este intotdeauna cel mai bun profesor.”
Andrei Duicu, expert contabil, Bucuresti
 
 
Produsul pe scurt
 
Titlu: Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Autor: colectiv autori Rentrop&Straton format din experti cotabili si consultanti fiscali
Format: online (platforma rsonline.ro)
Pret promotional de lansare: 160 lei + 5% TVA (168 lei), redus cu 20% de la 200 lei + 5% TVA
Modalitati de plata: OP / card 
Disponibil: Imediat
Mod de comanda: prin intermediul formularului de mai jos
Acces rapid la informatie, fara taxe de transport!
 
Editura: Rentrop&Straton
ISBN: 978-606-47-1250-9
 
Dati clic acum pe butonul de comanda de mai jos, completati formularul cu datele dvs., achitati doar 160 lei + 5% TVA (pretul standard 200 lei + TVA) si primiti in cel mai scurt timp username-ul si parola de acces la continutul lucrarii!
 
Retineti! Spetele prezentate explica limpede care este noua modalitate de impozitare a chiriilor incepand cu 2024 si ce obligatii aveti. Veti fi un contabil excelent informat!

 

Cu deosebita consideratie,
 
Maria Mihai
Manager de produs
Departamentul Fiscalitate
Rentrop & Straton
 

GARANTIE 100%
Nu este nicio problema daca va razganditi asupra achizitiei dvs.!
Primiti toti banii inapoi!

Garantie 100%

Aveti la dispozitie o perioada de 30 de zile in care puteti solicita oricand restituirea sumei achitate.

In cazul in care ati achizitionat un produs fizic, va rugam sa il expediati pe adresa Rentrop & Straton, Bd. Basarabia nr. 256, Incinta Faur, sector 3, Bucuresti. Avem doar rugamintea sa suportati taxa de transport. In cazul unui serviciu sau produs online, e suficient sa ne comunicati intentia dvs. de a apela la garantie, prin e-mail (rs@rs.ro) sau telefonic (021-209.45.45). Banii va vor fi restituiti cu promptitudine fie direct in cont, fie prin mandat postal.


Formular de comanda

Rentrop & Straton da unda verde LIVRARII GRATUITE!
Cumparati de 247 Lei si livrarea este gratuita!
Doar in luna aprilie costurile cu ambalarea si expeditia sunt suportate integral de Rentrop&Straton - Grup de Editura si Consultanta in Afaceri pentru comenzi mai mari de 247 RON. Produsul va ajunge la locatia precizata de dvs. prin posta sau curier.
Cantitate:
Cantitate:
Cantitate:
Cantitate:
Cantitate:
Cantitate:

Cos cumparaturi

Momentan, nu aveti produse adaugate in cos!
Finalizeaza comanda

Detalii livrare

Va rugam completati

* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii!
Nume*
Prenume*
Telefon  
Telefonul este necesar pentru contactarea dvs. de catre firma de curierat in vederea livrarii produsului comandat.
E-mail*
Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

termenii si conditiile site-ului!

Vezi detalii cos
Produsele achizitionate pot fi vizualizate si online, folosind platforma RS Online, unica in Romania. Veti putea sa va logati imediat ce plata produsului este confirmata in contul nostru.
www.RSonline.ro
* Pentru produsele in format digital, la cererea clientilor, Rentrop&Straton a decis sa ofere posibilitatea utilizarii produselor pe 3 computere diferite.